loading...
اخذ مشاوره حقوقی حضوری،تلفنی با وکیل در مشهد
خوش امدید


جهت ارتباط با وکیل در مشهد:
 " 0915-694-8002 "


         آیا نیاز به مشاوره حقوقی دارید؟
                             آیا در جستجوی وکیل برای دفاع از حقوق خود میباشید؟



مشاوره فوری

    سیاست حفظ اسرار
          احساس امنیت در انجام امور وکالتی
                       احقاق حق و برقراری عدالت و نظم عمومی
                                                  اجرای عدالت                  

مشهد وکیل بازدید : 778 1393/06/30 نظرات (0)

تحلیل مشاور حقوقی تیم مذاکره کننده ایران در مورد لغو تحریم های شورای امنیت

دکتر جمشيد ممتاز استاد حقوق بين الملل و از اساتيد بنام اين رشته در جهان ، صبح روز گذشته مهمان همايش ملي واکاوي سياست هسته اي دولت يازدهم بود . در فرصتي که در زمان استراحت اجلاسدکتر جمشید ممتاز - استاد حقوق بین الملل دست داد با او که مشاور حقوقي وزارت خارجه و تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان است گفت وگويي در مورد ورود موضوع بحث موشک هاي ايراني به مذاکرات انجام دادم که البته در ادامه به اصل بررسي تحريم هاي شوراي امنيت در مذاکرات و توافق نهايي رسيد. تا جايي که دکتر ممتاز عقيده داشت موضوع قطعنامه هاي شوراي امنيت قابليت حل و فصل در توافق ميان ايران و ۱+۵ را ندارد. گفت و گوي خراسان را با جمشيد ممتاز مي خوانيد:

بند 9 قطعنامه 1929 شوراي امنيت در مورد موشک  هاي بالستيک بحث کرده و بر اين اساس علي رغم مخالفت جمهوري اسلامي ، برخي کشورهاي ۱+۵ خواهان مذاکره در اين زمينه هستند . تا چه ميزان استدلال حقوقي اين کشورها قابل قبول است ؟

اين استدلال مردود است و در قالب مذاکراتي که در ژنو يا وين انجام شده به دليل اينکه کشورهاي طرف مذاکره ايران اين اختيارو صلاحيت را ندارند که در مورد محتواي قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل حرف زده و با ما به توافق برسند ، طبيعتا اين موضوع در دستور کار نيست و نبايد هم باشد .اما يکي ازخواسته هاي ما لغو تحريم هاي شوراي امنيت است و بايد در اين زمينه ها هم بحث کنيم .اين جزو موضوعاتي که در دستور کار اين جلسات است، نيست.

حتي در توافق نهايي هم مورد نظر نخواهد بود ؟

خير. درتوافق نهايي هم چنين چيزي نخواهد بود .چون طبق ماده سوم منشور سازمان ملل متحد اگر چند کشور عضو سازمان ملل با هم توافق کرده و اين توافق در تعارض با قطعنامه شوراي امنيت باشد ، قطعنامه بر اين توافق اولويت خواهد داشت و در نتيجه در دستور کار قرار گرفتن اين مسئله فايده اي نداشته و قانوني نيست.اما طرف هاي غربي بر وجود مسئله موشک ها در مذاکرات تاکيد دارند و آن را جزو مذاکرات مي دانند .سند توافق 2013 ژنو مسئله موشک را جزو عناوين مورد قبول مذاکره نمي داند.اما در توافق ژنو تصريح شده که بايد به نگراني هاي شوراي امنيت که در قطعنامه ها آمده پرداخته شود .چنين چيزي در سند ژنو نيست و نمي توان طبق توافق ژنو قطعنامه هاي شوراي امنيت را به مذاکره گذاشت .

ما گفتيم همه تحريم ها از جمله تحريم هاي شوراي امنيت بايد در انتهاي کار و رسيدن به توافق جامع برداشته شود . در اين خصوص چه مي گوييد؟

تحريم هاي شوراي امنيت را فقط شوراي امنيت مي تواند برطرف نمايد و ما در مذاکرات توافق مي کنيم که به اين نتيجه برسيم.

يعني با وجود توافق نهايي و حتي پس از لغو تحريم هاي ار وپا و آمريکا عليه ايران ، باز هم بايد تحريم هاي ايراني شوراي امنيت در اين نهاد بررسي مجدد شده وبايد در آنجا لغو گردد؟

شما به اين صورت اقتدار شوراي امنيت را زير سوال مي بريد. چون شوراي امنيت قطعنامه صادر کرده و اين طور نيست که چند کشور با هم صحبت کنند و قطعنامه ها لغو شود . چنين چيزي ممکن است؟

 

منبع:

خراسان - مورخ سه‌شنبه 1393/05/28 شماره انتشار 18762
نويسنده: هادي محمدي


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
«اخذ مشاوره حقوقی رایگان در کلیه امور ذیل با وکیل در مشهد:» *کلیه امور حقوقی با وکیل در مشهد *کلیه امور کیفری با وکیل در مشهد *چک و سفته و برات با وکیل در مشهد و امور مربوطه نظیر: توقیف اموال در مشهد،جلب در مشهد،واخواست توسط وکیل در مشهد و... *کلیه امور مربوط به ثبت انواع شرکت ها با وکیل در مشهد *تنظیم اساس نامه شرکت با وکیل در مشهد و... *اختلافات مربوط به کمیسیون های تخصصی شهرداری با وکیل در مشهد و استانداری توسط وکیل در مشهد و... *کمیسون ماده100،ماده99،ماده 12 و... *انعقاد و ثبت قرارداد توسط با بهترین وکیل در مشهد با اشخاص حقیقی و حقوقی *امور مربوط به املاک و شهرداری با بهترین وکیل در مشهد(بصورت تخصصی) * نفقه با وکیل خوب در مشهد و تمکین با وکیل خوب در مشهد و امور مربوط به جهیزیه و توقیف اموال با وکیل در مشهد *امور خانواده با وکیل در مشهد و مشاوره تخصصی در این امور *جبران خسارت و ممنوع الخروج از کشور *قیمومت با وکیل خوب در مشهد،حضانت فرزند با وکیل در مشهد،سرپرستی با وکیل در مشهد،ثبت احوال با وکیل خوب در مشهد *تهدید با وکیل در مشهد، ادم ربایی و توهین و فحاشی با وکیل در مشهد *کلاهبرداری با وکیل خوب در مشهد،جرایم اینترنتی و سایبری با وکیل در مشهد *روابط استیجاری بین موجر و مستاجر با وکیل در مشهد *دعاوی خلع ید و رفع تصرف عدوانی با وکیل در مشهد *سرقت،لواط،شرب خبر،قلب سکه با وکیل در مشهد *قتل عمد و غیر عمد و خطایی با وکیل در مشهد *اداره ثبت اسناد و املاک با وکیل خوب در مشهد *دیه توسط بهترین وکیل در مشهد *صلح با وکیل در مشهد *وکیل در مشهد و اخذ مشاوره حقوقی رایگان تلفنی *وکیل تمامی پرونده های حقوقی *وکیل پرونده های دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور *وکیل دادگاه های عمومی و تجدید نظر و دیوان عدالت اداری *وکیل دعاوی مالی و اداری در مشهد *وکیل شرکت ها در مشهد   «««مدیریت سایت»»»
اطلاعات کاربری
نظرسنجی
به نظر شما علت ایجاد مشکلات در چیست؟
آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 116
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 9,646
  • بازدید کلی : 1,077,704
  • کدهای اختصاصی