loading...
اخذ مشاوره حقوقی حضوری،تلفنی با وکیل در مشهد
خوش امدید


جهت ارتباط با وکیل در مشهد:
 " 0915-694-8002 "


         آیا نیاز به مشاوره حقوقی دارید؟
                             آیا در جستجوی وکیل برای دفاع از حقوق خود میباشید؟



مشاوره فوری

    سیاست حفظ اسرار
          احساس امنیت در انجام امور وکالتی
                       احقاق حق و برقراری عدالت و نظم عمومی
                                                  اجرای عدالت                  

مشهد وکیل بازدید : 1557 1393/06/30 نظرات (0)

اختراعات کوچک یا همان اختراعات مفید و سودمند

(Utility Models)

 

مدل ابزار حق انحصاری اعطا شده برای یک اختراع ، که اجازه می دهد تا صاحب حق را به دیگران جلوگیری از تجاری با استفاده از اختراع محافظت می شود، بدون اجازه او ، برای یک دوره محدود از زمان است . در تعریف اولیه آن ، که ممکن است از یک کشور ( که در آن از جمله حفاظت در دسترس است ) به دیگری متفاوت است ، ابزار مدل شبیه به یک حق ثبت اختراع است . در واقع، مدل های سودمند هستند، گاهی اوقات به عنوان " اختراع ثبت شده خرده " و یا " اختراع ثبت نوآوری " اشاره شده است.

 

اختراعات کوچک (Utility Models) چیست؟


اختراعات کوچک یا Utility Models یکی از مصادیق مالکیت فکری است که شرایط ثبت آن ساده تر از شرایط ثبت اختراع است. ثبت این نوع اختراعات در برخی از کشورها قابل اعمال است. بطور کلی، اختراع کوچک اختراعی است که تمام الزامات قابلیت ثبت اختراع را ندارد ولی دارای استفاده صنعتی است. کریپس کاغذ نمونه ای از این مثالهاست. هدف از شمول اختراعات کوچک در نظام مالکیت فکری بعضی از کشورها، پرورش و مراقبت از نوآوریهای درون زاد بخصوص در کسب و کارهای کوچک و متوسط و در بین اشخاص حقیقی است. به عنوان مثال در کشور آلمان می توان محصولات جدید را با هزینه کمتر، راحت تر و در مدت زمان کوتاهتری به صورت اختراع کوچک به ثبت رساند. به خصوص در مورد شرط دارا بودن گام ابتکاری اختراعات کوچک، سخت گیری زیادی صورت نمی گیرد.


تفاوت اصلی بین مدل های آب و برق و اختراع ثبت شده :

الزامات مورد نیاز برای دستیابی به یک مدل ابزار دقیق کمتر از اختراع ثبت شده است. در حالی که نیاز به " اخبار " همیشه به ملاقات کرد ، که از " گام اختراعی " و یا " غیر گویایی " ممکن است بسیار کمتر و یا وجود ندارد در دسترس نباشد. در عمل، برای حفاظت از مدل های سودمند است که اغلب برای نوآوری از یک شخصیت نه افزایشی که ممکن است معیارهای ثبت اختراعرا برآورده نمی کنند به دنبال .


دوره حفاظت برای مدل های ابزار کوتاه تر از اختراع ثبت شده است و از کشوری به کشور دیگر متفاوت است (معمولا بین 7 تا 10 سال بدون امکان گسترش یا نوسازی ) .در بسیاری از کشورها که در آن حفاظت از ابزار مدل موجود است ، ادارات ثبت اختراع انجام برنامه های کاربردی به عنوان ماده قبل از ثبت نام را بررسی نمی کند . این به این معنی است که مراحل ثبت نام را اغلب به طور قابل توجهی ساده تر و سریع تر، مصرف به طور متوسط شش ماه .


مدل های سودمند بسیار ارزان تر برای به دست آوردن و حفظ (نگاه کنید به " چگونه می توانم به دست آوردن SME شما و حفاظت IP ؟ " ) .در برخی از کشورها ، حفاظت از ابزار مدل تنها می تواند در زمینه های خاصی از فن آوری و تنها برای محصولات اما نه برای فرآیندهای به دست آمده .مدل های سودمند در نظر گرفته شده به ویژه برای شرکتهای متوسط است که برای بهبود " جزئی " به مناسب ، و اقتباسی از ، محصولات موجود . مدل های سودمند در درجه اول برای نوآوری های مکانیکی استفاده می شود.


از کجا می توانید مدل های سودمند را به دست آورد ؟

در حال حاضر، تعداد کم اما قابل توجهی از کشورها و مناطق از مدل های سودمند و اختراعات کوچک حمایت می کنند . این کشورها عبارتند از :آلبانی، آنگولا، آرژانتین، ARIPO ، ارمنستان، آروبا، استرالیا، اتریش، آذربایجان ، بلاروس ، بلیز ، برزیل، بولیوی، بلغارستان، شیلی، چین (از جمله هنگ کنگ و ماکائو ) ، کلمبیا، کاستاریکا ، جمهوری چک ، دانمارک، اکوادور ، استونی ، اتیوپی، فنلاند، فرانسه، گرجستان ، آلمان، یونان ، گواتمالا، هندوراس ، مجارستان ، اندونزی ، ایرلند، ایتالیا ، ژاپن، قزاقستان، کویت ، قرقیزستان، لائوس، مالزی ، مکزیک، OAPI ، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال ، جمهوری کره، جمهوری مولداوی ، فدراسیون روسیه ، اسلواکی ، اسپانیا ، تایوان ، تاجیکستان، ترینیداد و توباگو ، ترکیه، اوکراین ، اروگوئه ، و ازبکستان .در کشورهایی که در آن قوانین ملی برای حفاظت از ابزار مدل را فراهم نیست، متقاضیان می توانند برای ثبت اختراع به جای اعمال می شود.

 


مترجم و گرد آورنده :

مسعود عرفانیان ، دانشجوی ارشد حقوق هنری و ادبی


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
«اخذ مشاوره حقوقی رایگان در کلیه امور ذیل با وکیل در مشهد:» *کلیه امور حقوقی با وکیل در مشهد *کلیه امور کیفری با وکیل در مشهد *چک و سفته و برات با وکیل در مشهد و امور مربوطه نظیر: توقیف اموال در مشهد،جلب در مشهد،واخواست توسط وکیل در مشهد و... *کلیه امور مربوط به ثبت انواع شرکت ها با وکیل در مشهد *تنظیم اساس نامه شرکت با وکیل در مشهد و... *اختلافات مربوط به کمیسیون های تخصصی شهرداری با وکیل در مشهد و استانداری توسط وکیل در مشهد و... *کمیسون ماده100،ماده99،ماده 12 و... *انعقاد و ثبت قرارداد توسط با بهترین وکیل در مشهد با اشخاص حقیقی و حقوقی *امور مربوط به املاک و شهرداری با بهترین وکیل در مشهد(بصورت تخصصی) * نفقه با وکیل خوب در مشهد و تمکین با وکیل خوب در مشهد و امور مربوط به جهیزیه و توقیف اموال با وکیل در مشهد *امور خانواده با وکیل در مشهد و مشاوره تخصصی در این امور *جبران خسارت و ممنوع الخروج از کشور *قیمومت با وکیل خوب در مشهد،حضانت فرزند با وکیل در مشهد،سرپرستی با وکیل در مشهد،ثبت احوال با وکیل خوب در مشهد *تهدید با وکیل در مشهد، ادم ربایی و توهین و فحاشی با وکیل در مشهد *کلاهبرداری با وکیل خوب در مشهد،جرایم اینترنتی و سایبری با وکیل در مشهد *روابط استیجاری بین موجر و مستاجر با وکیل در مشهد *دعاوی خلع ید و رفع تصرف عدوانی با وکیل در مشهد *سرقت،لواط،شرب خبر،قلب سکه با وکیل در مشهد *قتل عمد و غیر عمد و خطایی با وکیل در مشهد *اداره ثبت اسناد و املاک با وکیل خوب در مشهد *دیه توسط بهترین وکیل در مشهد *صلح با وکیل در مشهد *وکیل در مشهد و اخذ مشاوره حقوقی رایگان تلفنی *وکیل تمامی پرونده های حقوقی *وکیل پرونده های دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور *وکیل دادگاه های عمومی و تجدید نظر و دیوان عدالت اداری *وکیل دعاوی مالی و اداری در مشهد *وکیل شرکت ها در مشهد   «««مدیریت سایت»»»
اطلاعات کاربری
نظرسنجی
به نظر شما علت ایجاد مشکلات در چیست؟
آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 9,579
  • بازدید کلی : 1,077,637
  • کدهای اختصاصی